28e april

Gårkvällen var lyckad. God mat och trevligt sällskap!
Fick med mig lite saker hem också. Mamma håller på att renovera sitt kök och har rensat ut lite saker som jag var snabb med att ta med mig hem :) Fick bland annat med mig ett plättjärn (som jag har letat efter hur länge som helst!) och en söt sockerskål med jordgubbar på, så idag blev det plättar till lunch!

Men man måste äta mer än lunch och jag behöver matlagningsgrädde för att kunna laga min middag ikväll. Men jag orkar itne gå till affären. Ja, jag är ganska lat men har verkligen ingen lust. Igår var det 20 grader vid den här itden och nu är det 11 grader! Vad hände?

Ikväll blir det ensamkväll för mig. Men det är skönt att bara vara med sig själv ibland. Funderar på att tappa upp vatten i badkaret och lägga mig och läsa i badet lite senare ikväll. Man känner ju sig så fräsch efter ett bad. Kanske dags att börja smörja in sig med brun-utan-sol också. Man kan ju hoppas att man snart kan ta av sig jackan, och man vill ju inte blända hela omgivningen.

Får väl ta på varma jackan och upp med paraplyet och fixa den där matlagningsgrädden nu. Finns inte så mycket annat att göra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0