Humla och Dumle

Jag skulle gå ut på balkongen och Milton efter för att han skulle bli borstad. Han fäller så mycket hår nu innan sommaren så det är ett måste :) Efter bara en liten stund blir han lite tokig, som han blir när han ser fåglar. Han sprang in, kollade mot fönstret och jag trodde att han hade fått syn på en fågel bara.
Men NEJ! Det var absolut ingen fågel, det var en riktigt stor humla! Och jag ser hur Milton börjar jaga denna humla (även känd som Dumle) och jag blir livrädd att han ska bli stucken/biten. Börjar få lite smått panik, slänger mig och tar tag i Milton och håller fast honom så han inte fångar humlan och får den i munnen. Tack och lov var balkongdörren fortfarande öppen och humlan kom inte så långt, så han flög ut igen.

En helt vanlig morgon hos familjen Liljewall :)

Ps: Det verkar faktiskt som om Milton tycker om att bli borstad. Han rullar runt samtidigt som jag borstar honom med spinner på samma gång. Så vi säger att han tycker om det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0